Socialinis pedagogas

 

Indrė Raguckienė

El. paštas Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Tel. (8 658) 01 404

Socialinio pedagogo pareigybės aprašymas

Socialinio pedagogo darbo grafikas

Kaip gali padėti dirbantis socialinis pedagogas? Mokinys gali kreiptis į socialinį pedagogą, jei turi sunkumų bendraudamas su bendraamžiais, mokytojais ar tėvais, jei patiria smurtą, yra išnaudojamas, jei abejoja, kokią profesiją pasirinkti. Į socialinį pedagogą taip pat gali kreiptis ir tėvai bei mokytojai. 

Socialinio pedagogo darbo tikslas – tiesioginėmis paslaugomis ir socialinio darbo veikla įvertinti ir spręsti problemas, susijusias su vaiko pagrindinių reikmių tenkinimu, saugumo ir socialinės adaptacijos užtikrinimu. Vykdyti ir kurti saviraiškos ir saviaktualizacijos, mokymosi motyvacijos, lankomumo, užimtumo, emocinių ir elgesio sutrikimų bei kitų problemų sprendimo prevencijos programas.

Socialinio pedagogo veiklos turinys:
1. Dirba su asmeniu (individualus darbas) – vaiku, tėvais ar teisėtais vaiko atstovais, pedagogais ir kitais švietimo įstaigoje dirbančiais specialistais.
2. Vertina ir padeda spręsti problemas, susijusias su įvairiais vaikams kylančiais sunkumais (pagrindinių vaiko reikmių tenkinimo, saugumo užtikrinimo), dirba su vaikais, priklausomais nuo alkoholio, narkotinių medžiagų, patiriančiais fizinį, psichologinį ar seksualinį smurtą, vykdo saviraiškos ir saviaktualizacijos, mokymosi motyvacijos, lankomumo, užimtumo, emocinių ir elgesio bei kitų problemų sprendimo prevencines programas.
3. Padeda tėvams ar teisėtiems vaiko atstovams ugdyti savo vaiką: suprasti jo socialinius ir psichologinius poreikius, jų tenkinimo svarbą, geriau suprasti vaiko, turinčio vystymosi sunkumų, poreikius, tėvų teises bei pareigas. Informuoja tėvus apie jų teisę gauti socialinę ir pedagoginę pagalbą.
4. Bendradarbiauja su klasių auklėtojais, kitais pedagogais, specialistais, įstaigos administracija sprendžiant vaikų socialines pedagogines problemas, ieškant efektyvių pagalbos būdų. Padeda jiems geriau suprasti, kaip vaikų socialinės problemos veikia jų elgesį, pažangumą, lankomumą. Teikia pasiūlymų, kaip galima gerinti socialinį pedagoginį klimatą, sukurti jaukią, saugią darbo aplinką.
5. Nuolat palaiko ryšius su vietos bendruomene ir įvairiomis įstaigomis, rūpinasi gyvenamosios vietos pritaikymu vaiko poreikiams.
6. Tiria socialinės pedagoginės pagalbos poreikį. Organizuoja ir koordinuoja socialinės pedagoginės pagalbos teikimą ir vertina jos kokybę.
7. Kartu su įstaigos personalu, visuomeninėmis organizacijomis ir socialiniais partneriais iš kitų institucijų atlieka šviečiamąjį informacinį darbą.
8. Inicijuoja, organizuoja socialinių projektų kūrimą ir jų įgyvendinimą.
9. Inicijuoja išteklių, kurie būtini vaikų ir jų šeimų poreikiams patenkinti, gavimą.
10. Palaiko ryšius su įvairiomis valstybinėmis įstaigomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, teikiančiomis socialinę, psichologinę, teisinę pagalbą.
11. Atstovauja ir gina vaikų teises švietimo įstaigoje, teisėsaugos ir kitose institucijose.
12. Kartu su klasių auklėtojais, kitais ugdytojais rūpinasi vaikų socialinių įgūdžių ugdymu.
13. Lanko vaikus jų namuose, jeigu klasės auklėtojas neturi tam galimybių.

Socialinis pedagogas savo darbe vadovaujasi šiomis vertybinėmis nuostatomis:
1. Pagarbos – kiekvienas yra vertas besąlygiškos pagarbos.
2. Atvirumo – kiekvienas turi teisę į atvirą ir nuoširdų bendravimą.
3. Tolerancijos – kiekvienas turi teisę turėti skirtingus įsitikinimus, vertybines nuostatas.
4. Unikalumo – kiekvienas yra savitas ir nepakartojamas.
5. Vaiko kaip asmenybės vertinimas.
6. Nesmerkimo ir neteisimo – socialinis pedagogas neturi būti teisėjas.
7. Empatijos – kiekvienas individas, grupė, bendruomenė turi žinoti, kad bus suprasti.
8. Priėmimo – kiekvienas individas turi teisę būti priimtas toks, koks yra, o ne toks, kokį nori matyti socialinis pedagogas.
9. Konfidencialumo – vaikų bylos ir jose sukaupta informacija turi būti saugoma tik socialiniam pedagogui prieinamoje vietoje ir gali būti pateikiama kitiems tiktai gavus tėvų ar teisėtų globėjų sutikimą. Būtina laikytis paslapties apie vaiko problemas išlaikymo principų.
10. Pasitikėjimo – socialinis pedagogas neturi rodyti įtarumo ir nepasitikėjimo vaiku.