Uniformos

Uniformos galite įsigyti UAB „Elva“. Tel.: 8 699 68470, 8 650 32367, el. parduotuvė https://elva.lt

Uniformos galite įsigyti UAB „Monovita“. Tel.: 8 602 81445, adresas: S. Dariaus ir S. Girėno g. 2A, el. parduotuvė www.uniformusiuvimas.lt

MOKINIŲ UNIFORMOS DĖVĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

Ugdymas karjerai pradinių klasių pamokose

Ko reikia vaikui, kad mokytis jam būtų įdomu, kad jis būtų motyvuotas, pažintų realų pasaulį tirdamas jį natūralioje aplinkoje, ugdytųsi gebėjimus, reikalingus ateičiai? Klausimai, kurie skatina mokytojus ieškoti būdų, kaip organizuoti ugdymą šiuolaikiniams vaikams. Viena iš galimybių – integruotas ugdymo organizavimas. Integracijos privalumas – temos plėtojimas per įvairias pamokas vis kitu aspektu. Mokytojos pastebėjo, kad teminė integracija, užduočių įvairovė ne tik mokomosios medžiagos platumas, bet ir gylis stiprina mokinių motyvaciją, skatina bendradarbiavimą, kūrybiškumą, palengvina informacijos įsiminimą, ugdo kritinį mąstymą.

Nuo lapkričio 10 d. iki 17 d. Dainavos progimnazijos 1a, 1b, 2a, 2b klasių mokiniams vyko integruotos pasaulio pažinimo ir lietuvių kalbos pamokos integruojant ugdymą karjerai. Pradinių klasių mokytojų Dalios Vitalijos Kačanauskienės, Vilmos Gudaitienės, Rimos Griškaitienės, Vitos Gardžiulytės ir ugdymo karjerai specialistės tikslas – mokymąsi padaryti įdomų, aktualų, reikšmingą. Sudaryti sąlygas mokiniams pažinti save ir kuo įvairesnes profesijas, kad sėkmingi sprendimai lydėtų tolimesnę karjerą ir nuolatinį tobulėjimą. Šiandien karjera suvokiama kaip visą gyvenimą trunkantis asmens mokymosi, saviraiškos ir darbo kelias. Kuo anksčiau pradedama planuoti karjerą, tuo anksčiau galima numatyti svarbiausius žingsnius.
1a, 1b klasių mokiniams vyko pasaulio pažinimo pamokos tema: „Kodėl pašto balandžiai neskraidina laiškų? Paštas“. Pirmokai aiškinosi kaip balandžiai rasdavo adresatą, kaip karo metu jie padėjo kariams, kas yra kario profesija, kas augina balandžius ir jų gebėjimus rodo įvairiose olimpiadose, konkursuose. Mokiniai žiūrėjo mini filmą apie atsinaujinusį Lietuvos paštą ir jo darbuotojus. Aiškinomės koks turi būti paštininkas, kaip paštininko profesija atrodė prieš šimtą metų ir dabar. Kaip keliauja laiškai, siuntos. 1a klasės mokytoja Vilma Gudaitienė pirmokėliams paruošė visą albumą įvairių šalių pašto ženklų, mokinių susidomėjimui nebuvo galo. Apžiūrėję pašto ženklus pirmokai ėmėsi daryti voką, piešti pašto ženklą ir rašyti sergančiam draugui laišką. 2a, 2b klasės mokiniai per pasaulio pažinimo pamokas aiškinosi „Kas yra verslininkas“, koks turi būti verslininkas, kokios savybės svarbios šiai profesijai, kokius verslus žinome Alytuje. Mokiniai dirbo komandose, ruošė reklamą prekei ir ją pristatė. Ugdymą karjerai integravome į lietuvių kalbos pamoką 2a klasėje, tema: „Gintarai“. Antrokai susidomėję klausėsi mokytojos Rimos Griškaitienės pasakojimų apie gintare įklimpusių augalų, vabzdžių inkliuzus, gintaro spalvas, mokiniams mokytoja padovanojo po gintarėlio gabalėlį. Susidomėję klausėsi legendos apie Jūratę ir Kastytį. Vaikai aiškinosi kas yra archeologo profesija, kaip ji susijusi su gintaru ir ką su gintaru veikia mokslininkai, kur gintaras naudojamas, ką gali padaryti iš gintaro juvelyrai. Baigiantis pamokai 2a klasės mokytoja ir karjeros specialistė suruošė mokiniams gintaro dirbinių parodą. Antrokėliai ieškojo gintaro gabalėliuose inkliuzų ir atrodo vis kažką įžvelgdavo, o mergaitės matavosi papuošalus.
Integruotas mokymas išlaisvina mokinių bei mokytojo kūrybiškumą. Vaikai ne tik geriau išmoksta nagrinėjamą temą, bet ima domėtis ir kitomis, nori sužinoti daugiau. Tokiu būdu stiprėja ne tik mokinių, bet ir mokytojo motyvacija. Šiuolaikinis mokymas sunkiai įsivaizduojamas be sąsajų su realiu gyvenimu. Mokomasi to, kas mokiniui yra svarbu, įdomu, prasminga.

Karjeros specialistė Virginija Venčkauskaitė